PENA INI MENULIS..

idea datang lagi..

baru-baru ini saya dihubungi oleh seorang editor majalah ilmiah ..bagi seorang penulis bebas, inilah detik yang dinantikan, curahan idea dan daya kreativiti serta pandangan sedikit sebanyak diterima untuk diketengahkan.

 

banyak yang dkongsi bersama, sempat beliau mohon penulis untuk menulis tentang penerimaan dan faktor penolakan remaja terhadap masjid terutama remaja di luar bandar.Telah pun diusahakan untuk tatapan para pembaca seandai diterima untuk disiarkan.

 

Sememangnya diakui oleh editor tersebut, ramai penulis yang berani untuk melontarkan idea dan curahan rasa untuk tatapan umum, namun faktor ketiadaan ruangan untuk diketengahkan mungkin menjadi isu.lantas kerjasama editor-penulis bebas sepatutnya menjadi wacana dan platform untuk menggalakkan budaya penulisan dan luahan rasa di media.Walaupun editor lebih pintar dan expert dengan tugasannya , namun idea penulis bebas dengan kepakaran di bidangnya tersendiri tidak harus diketepikan.

 

Bagi seorang penulis bebas, apa yang dikongsi sebenarnya menjadi suatu kepuasan .Puas apabila hasil kerja dan luahan hati diterima untuk dipertonton ke khalayak massa.

 

Semoga hubungan professional editor-penulis bebas terus subur, demi menyemarakkan dunia penulisan dan sebagai wadah perkongsian ilmu .

 

Ruzain Syukur Mansor

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: