MENULIS MEDAN MOTIVASI

“Sheikh, ana nak menulis buku tentang penentuan waktu solat siap dengan CDnya sekali”, itu bunyi sms sahabat lama.rakan semaktab dahlu.Kini seorang guru.

Di atas tiket penulisan , kami kembali bertemu dan berhubung.Atas pelancaran buku Tip Urus Kelab Remaja Masjid tergerak hati beberapa rakan yang lain untuk menulis.Hebat juga kuasa penulisan.Dapat memotivasikan rakan dan sahabat.Untuk terus bersama terlibat dalam dakwah pena.

Sebetulnya begitu.Jika menyingkap perjalanan saya di bidang ini.Saudara zamri Mohamad AKA Penulis Bebas yang hebat telah banyak memberikan dorongan kepada saya untuk menulis.Saudara Nazrul Shamsuddin pun tidak kurang mendorong.Malah kunjungan ke bengkel penulisan anjuran sifu terkenal Puan Ainon sebenarnya umpama ‘re-charge’ bateri diri yang sedikit malap.Baru ada semangat untuk terus menulis.

Peranan rakan dan motivasi dalam penulisan memang tidak boleh di nafikan.Itu sebabnya rakan penulis buku Tip Urus Kelab Remaja Masjid , Cikgu Azmi Musa yang sentiasa berada di belakang ketika menghadapi kebuntuan idea dan sebagainya.Pendapat langsungnya di bidang lapangan dakwah remaja amat-amat membantu.

Justeru, kepada yang berminat untuk menulis, saya amat alu-alukan untuk kita bersama.Saya sudi untuk menjadi co-writer bagi tajuk pendidikan dan dakwah.Dipersilakan untuk berbincang.Boleh email saya di ruzainsyukur_mansor@yahoo.com


Untuk dakwah remaja, dapatkan buku Tip Urus Kelab Remaja Dakwah tulisan saya dan Cikgu Azmi Musa.Boleh sms ke 019-2103267 (ruzain) untuk maklumat pembelian.Masih ada beberapa buah naskhah bersama saya

RUZAIN SYUKUR B MANSOR
PENULIS BUKU TIP URUS KELAB REMAJA
ruzainsyukur_mansor@yahoo.com
019-2103267
akademipenulisbebas.wordpress.com

Leave a Reply

