MISI JADI LUAR BIASA!

“Ya betul, saya ingat betul bapak, terutama dari nama bapak, “syukur”, ”

selamat pak”-Petikan perbualan di facebook dengan Bapak Parlindungan Marpaung

“Luar biasa, semoga bisa dikembangkan pak’-Parlindungan Marpaung

Saya mendapat tonik terbaru. Menerima ucapan tahniah oleh penulis tersohor di seberang sana Pak Parlindungan Marpaung. Beliau terkenal dengan cerita yang sangat menginspirasikan melalui buku Setengah Berisi Setengah Kosong. Beliau sempat saya temui di Pesta Buku Kuala Lumpur. Orangnya berkarisma. Saya nyatakan baru mula menulis buku motivasi sepertinya. Alhamdulillah, buku sudah siap, sedia untuk dicetak sekapal pula dengan penulis tersohor Malaya.

“MISI JADI LUAR BIASA” itu tajuk terbaru buku Aduhai Remaja. Dengan ini saya menguburkan di dalam kenangan tajuk buku Aduhai Remaja yang saya bina sejak beberapa tahun dahulu. Tidak mengapa, asalkan tajuknya catchy dan mudah menarik pembaca untuk membaca.

Sejarahnya sangat lama. Tetapi kepuasannya sangat luar biasa. Nampaknya saya kena menulis tentang luar biasa sebagai suatu iklan percuma untuk buku MISI JADI LUAR BIASA.

Kalau ditinjau tajuk buku-buku Indonesia, perkara luar biasa ini memang menjadi pilihan. Mengapa? mahu jadi extra-ordinary gitu!. Jadi saya harus bersyukur dan harus pula membuktikan buku ini perlu dibaca supaya menerbitkan rasa luar biasa kepada pembacanya. Berat, tetapi yang berat itu adalah cabaran. saya terima 100%.

Ini baru dikira permulaan. Terima kasih kepada editorial buku Misi Jadi Luar Biasa yang sudi bersengkang mata untuk menjadikan impian saya suatu realiti. Satu lagi impian sudah terlaksana. Mahu menempatkan diri di kalangan penulis yang berpayung di bawah penerbit tersohor di Malaya. Biar impaknya menerobos jauh ke hujung Himalaya, Sabah dan sarawak malah ke Brunei dan Singapura jika diizinkan.

Ini baru permulaan, mengangkasakan MISI JADI LUAR BIASA akan diusahakan. Ini suatu misi menjadikan pembaca buku MISI JADI LUAR BIASA luar biasa sifatnya seusai membaca karya indah ini

ruzain syukur mansor
bakal terbit dengan buku
MISI JADI LUAR BIASA

Leave a Reply

