PELANCARAN BUKU KE 100 DR H.M. TUAH

“Tahniah Dr” ucapan ringkasku kepada penulis prolifik, Dr H.M. Tuah

Ia suatu kejayaan yang sangat cemerlang setelah beliau melancarkan buku yang ke 100 nya pada Majlis Perasmian Karnival Karangkraf 2012.

Amat menarik sekali apabila dapat melihat Dr H.M. Tuah membawa sekali ibu dan ayahnya ke booth pameran khas jualan buku-bukunya di Karangkraf . Sangat unik sekali. Detik kejayaan anak dikongsi oleh ayah dan ibu. Saya ingin merasai detik itu. Alangkah indahnya jika buku saya itu nanti dirasmikan sendiri oleh abah dan mak.

“Saya sempat cari buku Kewartawanan Islam: Mencabar dan tercabar tulisan Dr” tambahku lagu.
“Buku itu nadanya keras” balasnya sambil ketawa.

Memang ada benarnya. Buku yang sangat ikhlas penulisannya itu ditulis oleh Dr H.M. Tuah pada awal pembabitannya sebagai wartawan. Bagi saya ia bukan keras tetapi bernada tegas. Soal pembaca tidak mahu menerimanya itu soal ke 10.

Namun, ia detik yang saya kira istimewa juga. Bertemu seorang tokoh penulis dan pakar motivasi yang sangat terkenal menaikkan semangat saya sambil hati mula berkata “bolehkah aku menjadi sepertinya?”.

Moga Dr H.M. Tuah terus kekal memberikan inspirasi. Kejayaan seorang tokoh yang tidak melupakan ayah dan ibunya. Itu rahsia kejayaannya pasti

Ruzain Syukur Mansor

Leave a Reply

