BERGURU DENGAN MENTOR

Setelah lama menanti, hari ini saya berjaya berguru dan melantik Tuan Zamri Mohamad sebagai mentor penulisan saya. Mengikuti Kursus Penulisan Buku Agama anjuran Mustread sangat mengujakan. Terima kasih orang kuat Must Read yang menyediakan wadah terbaik untuk mengembangkan sayap. Moga kita ada rezeki berkolaborasi nanti.

Dengan Tuan Zamri ini saya punya banyak sejarah. Facebok, sms, emel, sehinggalah detik berguru dengan beliau. Sangat hebat pengalaman penulis dan jurulatih penulisan muda ini.

Memang hidup kita ini perlukan mentor. Kita memerlukan contoh untuk diikuti. Apa yang docontohi? kejayaan mereka dan gaya mereka menguruskan sesuatu kejayaan. Lantas, belajar menulis ini juga perlu daripada gurunya.

Saya memilih mentor yang tepat. Selain beliau muda dan penuh dengan idea dan misi, tidak lokek pula berkongsi ilmu. Moga dengan adanya mentor ini memudahkan laluan mengurus penulisan. Malah saya pernah juga bergurukan guru penulisan yang jauh lebih garang. Tetapi kesan dari garangnya jurulatih itu menggerakkan minda untuk segera menulis.

Saya berbual dengan teman-teman. Blog akademipenulisbebas ini diwujudkan untuk berkongsi jatuh bangunnya seorang penulis bebas. Di bengkel penulisan seperti ini peluang untuk saya re-charge bateri minda yang sedikit lemah dengan semangat dan motivasi. Al-hamdulillah, tenaganya sangat luar biasa. Biasanya selepas berbengkel, blog akan cepat diisi dengan coretan motivasi dan semangat.

Akan ada lagi catatan bengkel nanti. Izinkan minda ini berehat dahulu sebelum datang idea baru nanti.

Ruzain Syukur Mansor

Leave a Reply

