TAMPIL COOL SEJAK REMAJA

“Tampil Cool Sejak Remaja”

Ia nada kegembiraan. Lewat petang, saya menerima e-mail daripada editor buku ketiga saya itu. Daripada tajuk sementara “Misi jadi Luar Biasa” ia berubah menjadi “Tampil Cool Sejak Remaja”. terus terang saya katakan ia tidak pernah muncul dalam fikiran. Maksudnya betapa tajamnya idea para editor dan copy writer dalam memberikan brand kepada buku tersebut.

“Ia bakal terbit dalam bulan Mac atau April” itu balasan editor kepada saya.

Jika benar, alhamdulillah dipanjatkan kesyukuran kepada Allah. Pesta Buku 2010, terbit dengan Tip Urus Kelab Remaja Masjid. Pesta Buku 2011 terbit dengan buku Dakwah dan Teknologi Maklumat. Pesta Buku 2012 bakal pula terbit dengan buku Tampil Cool Sejak Remaja.

Ia bukan juga suatu proses yang singkat. Lain penerbit lain gaya persembahannya. Saya merasakan produk kali ini akan tampil dengan pakej berbaloi. Apatah lagi memahami kegemaran remaja ini suatu proses yang agak sukar. Minatnya terlalu cepat berubah dan sukar dibaca. Lantas, menulis buku mengenai remaja terlalu banyak cabarannya. Bahasa kena tepat kepada sasaran. Tidak pula menggunakan bahasa membebel. Memuji sekali sekala. Yang penting adalah menyediakan tip ringkas yang berguna kepada mereka.

Jadi, saya harus terus bersabar menanti buah tangan yang ketiga saya itu. InsyaAllah jika diberi kebenaran oleh editorial, buku terbaru ini akan mendapat endorsement atau sedikit testimoni daripada salah seorang penulis yang sangat bijak memberi inspirasi. Saya nantikan dengan penuh sabar.

Sabar rupanya teman yang setia bagi seorang penulis. tetapi sabar kali ini insyaAllah berbaloi-baloi. sama-sama nantikan ya!

Ruzain Syukur Mansor
bakal terbit dengan buku “Tampil Cool Sejak remaja terbitan PTS Millenia Sdn Bhd”

Leave a Reply

